جمهوری اسلامی ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت

استان قزوین(آزمایشی)

city
   
 
    • ارائه مجوز پخش کالا

      ارائه مجوز پخش کالا

      ارائه مجوز پخش کالا

      - نوع خدمت:

      خدمت به کسب و کار (G2B)

      - شرح خدمت:

      این فرآیند برای شرکتهای پخش که شخصیت حقوقی می باشند با یهره گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز ، کالا را از مبادی تولید یا واردات دریافت و بی واسطه به واحدهای خرده فروشی در محل این واحدها تحویل می دهند.

      در این فرآیند واحد پخش نیز زیر مجموعه یا بخشی از ساختار سازمانی یک تامین کننده کالا است که با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز کالا را از محل تامین بی واسطه به واحدهای خرده فروشی در محل این واحدها تحویل می دهد.

      اهداف خدمت:

      - پخش کالا در زمان و مکان مناسب

      - قیمت های یکسان و با کیفیت مطلوب در سطح استان

      - رعایت درصدهای سود تایید شده از سوی مراجع قیمت گذاری در راستای تامین حقوق مصرف کنندگان

      - مدارک مورد نیاز:

      درخواست کتبی از سازمان- کارت ملی ،شناسنامه و کارت پایان خدمت مدیرعامل- اساسنامه و روزنامه رسمی- شناسه ملی- پروانه بهره برداری(تولیدکنندگان) و کارت بازرگانی(واردکنندگان)- سند مالکیت یا اجاره نامه دفتر شرکت و انبار- مدارک مالکیت یا اجاره ناوگان حمل و نقل- فهرست کالاهای توزیعی- گواهی عضویت در سیستم ایران کد- گواهی عضویت در انجمن شرکت های صنعت پخش ایران- تاًییدیه از سازمان تامین اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی

      - قوانین و مقررات:

      دستورالعمل ها و نامه های واصله از وزارت متبوع و سایر دستگاههای ذیصلاح

      - پاسخ به سوالات متداول:

      وظیفه شرکتهای واردکننده کالا در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش

      براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : براساس مفاد آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارند مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویسو شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد نمایند. شایان ذکر است به استناد ماده (9) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر نمایند، لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده بایستی با ارایه تضمین های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارایه ضمانت نامه، همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی های لازم) مبادرت نمایند.

      - متوسط مدت زمان انجام خدمت: به طور متوسط 15 روز

      - ساعات ارائه خدمت: ساعت اداری

      - تعداد بار مراجعه حضوری: 4 بار

      - هزینه‌های موردنیاز برای دریافت خدمت: ندارد

      - استعلام (فرآیندهای مشترک بین دستگاهی):

      عنوان دستگاه اجرایی مرتبط

      نام سامانه های دستگاه دیگر

      فیلدهای مورد تبادل

      استعلام الکترونیکی

      الکترونیکی

      دستی

      انجمن صنعت پخش ایران

      غیر الکترونیکی

      فیلد مربوط به عضویت

      *

      سامانه بانک مرکزی ج.ا.ا

      غیر الکترونیکی

      تایید صلاحیت

      *

      امور مالیاتی

      غیر الکترونیکی

      تایید صلاحیت

      *

      تامین اجتماعی

      غیر الکترونیکی

      تایید صلاحیت

      *

      ایران کد

      غیر الکترونیکی

      فیلد مربوط به عضویت

      *

      - نحوه دسترسی به خدمت: الکترونیکی
      - مسئول اصلی ارائه خدمت: بهنام عارف - 33373520

      - مراحل گردش کار:

      عنوان مرحله

      واحد مسئول

      پست سازمانی

      مدت زمان

      واحد زمان

      1- ثبت درخواست متقاضی 2- تشکیل پرونده 3- صدور استعلامات بانک، بیمه، مالیات، ایران کد و انجمن صنعت پخش

      معاونت بازرگانی

      کارشناس بازرگانی

      4

      روز

      4- اخذ پاسخ استعلامات مذکور 5- بادید از دفتر و انبار شرکت 6- صدور جواز 7- تایید مقام مجاز 8- ثبت مجوز در دبیرخانه

      معاونت بازرگانی

      کارشناس بازرگانی

      5

      روز

      9- تحویل به متقاضی

      معاونت بازرگانی

      کارشناس بازرگانی

      5

      روز

مجموع بازدیدها : 15,137,889
تعداد بازدید امروز : 897
آخرین به روزرسانی : 10:37  1398/01/29