جمهوری اسلامی ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت

استان قزوین(آزمایشی)

city
   
 
    • صدور مجوز نمایندگیهای پخش کالا

      صدور مجوز نمایندگیهای پخش کالا

      صدور مجوز نمایندگیهای پخش کالا

      - شرح خدمت:

      این فرآیند برای شرکتهای پخش که شخصیت حقوقی می باشند با یهره گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز ، کالا را از مبادی تولید یا واردات دریافت و بی واسطه به واحدهای خرده فروشی در محل این واحدها تحویل می دهند.

      در این فرآیند واحد پخش نیز زیر مجموعه یا بخشی از ساختار سازمانی یک تامین کننده کالا است که با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز کالا را از محل تامین بی واسطه به واحدهای خرده فروشی در محل این واحدها تحویل می دهد.

      اهداف خدمت:

      - پخش کالا در زمان و مکان مناسب

      - قیمت های یکسان و با کیفیت مطلوب در سطح استان

      - رعایت درصدهای سود تایید شده از سوی مراجع قیمت گذاری در راستای تامین حقوق مصرف کنندگان

      - مستندات مورد نیاز:

      درخواست کتبی از سازمان- کارت ملی ،شناسنامه و کارت پایان خدمت مدیرعامل- اساسنامه و روزنامه رسمی- شناسه ملی- پروانه بهره برداری(تولیدکنندگان) و کارت بازرگانی(واردکنندگان)- سند مالکیت یا اجاره نامه دفتر شرکت و انبار- مدارک مالکیت یا اجاره ناوگان حمل و نقل- فهرست کالاهای توزیعی- گواهی عضویت در سیستم ایران کد- گواهی عضویت در انجمن شرکت های صنعت پخش ایران- تاًییدیه از سازمان تامین اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی

      - قوانین و مقررات:

      دستورالعمل ها و نامه های واصله از وزارت متبوع و سایر دستگاههای ذیصلاح

      - پاسخ به سوالات متداول:

      وظیفه شرکتهای واردکننده کالا در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش

      براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : براساس مفاد آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارند مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویسو شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد نمایند. شایان ذکر است به استناد ماده (9) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر نمایند، لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده بایستی با ارایه تضمین های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارایه ضمانت نامه، همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی های لازم) مبادرت نمایند.

      - مدت زمان انجام خدمت: به طور متوسط 15 روز

      - هزینه‌های موردنیاز برای دریافت خدمت: ندارد

      - مسئول اصلی ارائه خدمت: بهنام عارف - 33373520

      - مراحل گردش کار:

      1- ثبت درخواست متقاضی

      2- تشکیل پرونده

      3- صدور استعلامات بانک، بیمه، مالیات، ایران کد و انجمن صنعت پخش

      4- اخذ پاسخ استعلامات مذکور

      5- بادید از دفتر و انبار شرکت

      6- صدور جواز

      7- تایید مقام مجاز

      8- ثبت مجوز در دبیرخانه

      9- تحویل به متقاضی

مجموع بازدیدها : 14,998,118
تعداد بازدید امروز : 2,990
آخرین به روزرسانی : 10:44  1397/11/28